Door het inzetten van landingspagina’s (door uzelf of door uw seo bedrijf) is er vaak sprake van meerdere pagina’s die met betrekking tot de inhoud op elkaar kunnen lijken. Op zich niet vreemd, want het doel is hetzelfde: conversie vergroten en de positie van uw website verbeteren op het ingezette zoekwoord(en). Een landingspagina is een pagina waarop bezoekers de website binnen treden. Dit kan door middel van een klik binnen het advertentienetwerk van Google, een organische zoekactie, een link via een andere website of offline campagne. Als dan ook de zoekwoorden in hoge mate op elkaar lijken, dan is (bijna) dubbele content vaak lastig te voorkomen. Uw seo bedrijf moet hierop attent zijn, want Duplicate Content is dodelijk voor uw vindbaarheid. Er zijn een aantal eenvoudige en gratis online tools beschikbaar om te checken op dubbele content en zo te voorkomen dat je pagina’s niet geïndexeerd worden. CopyscapeBij Copyscape kan u willekeurige online pagina’s controleren op uniciteit. Zo kan u te weten komen of bepaalde content elders voorkomt op het internet. Hierdoor ziet u dan ook of iemand anders uw content overgenomen heeft. De gebruiker van deze tool krijgt een overzicht met URL’s van webpagina’s die (vrijwel) dezelfde inhoud heeft. Dit is allemaal mogelijk met de gratis versie van de tool. Met de betaalde versie van Copyscape heeft u ook de mogelijkheid om de authenticiteit van een tekst te controleren. Dat laatste is belangrijk omdat dat precies is wat Google ook doet. Google controleert welke pagina de oorspronkelijke content bevat en zal enkel de kopieën lager waarderen of zelfs helemaal niet indexeren. Duplicate Content CheckerDe Duplicate Content Checker heeft u de mogelijkheid om offline teksten op overeenkomsten te controleren. Deze tool is zeker van toepassing als u zelf bestaande content wilt gaan aanpassen en dus op voorhand al weet dat het risico op duplicate content aanwezig is. En vooral met welke pagina uw tekst overeen zal komen. Bij de tool paste u de tekst van beide pagina’s in een venster. U krijgt vervolgens een overzicht met de mate van uniciteit. Op deze manier weet u precies en of zo ja hoeveel aanpassingen vereist zijn om een pagina te splitsen in twee keer unieke content. Kwaliteit & RelevantieAlle content moet zoveel mogelijk relevant zijn. Dit is het uitgangspunt van Google en andere zoekmachines. Hoe inhoudelijker, vernieuwender en divers uw content is, hoe beter de content en dus uwwebsite gewaardeerd zal worden door Google. Het blijft dus van belang om zoveel mogelijk unieke en vooral originele en relevante content te schrijven. Wilt u meer tips met betrekking tot copywriting of het schrijven voor de zoekmachine? Bezoek dan onze website: Klopsoft Websites! |
Voor meer info : volg de link |
