Iedereen wil het natuurlijk, zo veel mogelijk klanten via het internet. Als je bijvoorbeeld een kledingzaak hebt, en je verkoopt online kleding, dan zal je misschien ervaren hebben dat je meer inkomsten hebt van je online webshop dan in je ‘gewone’ winkel. Dit komt omdat steeds meer mensen online shoppen. Dit is een logische ontwikkeling, als je ziet dat je vrij gemakkelijk op internet de juiste kleding kan vinden die je zoekt. Dit doe je bijvoorbeeld aan de hand van een zoekmachine, waarin je precies kan typen wat je zoekt. ‘Bedrijfskleding zwart met fleece’ geeft een aantal websites aan en als jij deze verkoopt, zal de klant deze bij jou bestellen. Hierboven is beschreven hoe het in steeds grotere mate in zijn werk gaat. Maar hoe speel je als bedrijf hier op in?
Zoekmachine optimalisatie Het simpele antwoord is zoekmachine optimalisatie. Via de techniek van zoekmachine optimalisatie, die vooral bekend is bij websitebouwers en designers, zorg je ervoor dat je als bedrijf goed vindbaar bent in zoekmachines zoal Google. Verkoop jij bijvoorbeeld de zwarte bedrijfskleding met fleece zoals hierboven beschreven? De webdesigner zal deze woorden toevoegen aan jouw website zodat jij te vinden bent in Google, sneller dan als deze woorden niet genoemd worden. Via zoekmachine optimalisatie zorg je er dus voor dat direct duidelijk wordt wat jij verkoopt. Zo word je sneller gevonden dan als je alleen noemt dat je bedrijfskleding verkoopt. Een simpele techniek die wel zorgt voor meer klanten in je webshop.
|
Voor meer info : volg de link |