Online marketing

Online marketing

De functie van marketing is de afgelopen jaren flink veranderd. Er wordt tegenwoordig steeds meer gebruik gemaakt van online marketing. Online marketing is een middel om in te spelen op de wensen en behoeften van de klant die ze online hebben. Dit zijn over het algemeen dingen zoals gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid. De vindbaarheid vergroot je door met het bedrijf bovenaan in google te staan. De gebruiksvriendelijkheid verbeter je door de website te optimaliseren. Toch zit er een verband tussen die 2 dingen. De website kan namelijk zo gebouwd worden dat de vindbaarheid op google ook wordt verbeterd.

Google geeft websites een bepaalde waarde. Hoe hoger die waarde is ten opzichte van soortgelijke sites die op de zelfde zoekwoorden willen worden gevonden, hoe hoger je in google komt te staan. Binnen google geld het eigenlijk als volgt. Wanneer jouw bedrijf niet tussen de eerste 10 zoekresultaten zit wordt je niet gezien. De consument zoekt namelijk niet te lang door.

De waarde van de website kan door een aantal dingen verhoogd worden. Dit zijn de links die naar de site verwijzen, het bezoekers aantal en de content die de website bevat. We gaan eerst eventjes in op de links die naar de website gaan.

Er wordt gezegd, hoe meer links er naar een website gaan hoe hoger de waarde wordt. Dit is niet helemaal waar. Het is wel zo dat wanneer er veel websites naar jouw site verwijzen de waarde wel enigszins verhoogd wordt. Toch zit er een verschil in kwantitatieve en kwalitatieve links. Een kwantitatieve link is niet erg moeilijk te verkrijgen. Dit zijn vaak veel websites met weinig bezoekers die dit voor je willen doen. Daar heb je dus niet veel aan. Dus als je heel veel kwantitatieve links hebt dan schiet het nog steeds niet erg veel op. Kwalitatieve links zijn moeilijker te verkrijgen. Dit zijn websites met een hoog bezoekersaantal, veel kwalitatieve links en unieke content. Deze websites willen natuurlijk niet zomaar meewerken aan jouw zoekmachine optimalisatie. De vindbaarheid op google is voor hun namelijk ook van belang. Wanneer zij veel links op hun website plaatsen wordt hun waarde namelijk ook weer lager.

Toch is het beter om tijd te steken in het verkrijgen van kwalitatieve links. Dit verbetert niet alleen de vindbaarheid op google maag ook nog eens het imago van het bedrijf.

Er zijn online marketingbureaus opgezet om deze zaken voor u te regelen. Deze zijn uiteraard goed te vinden op google.

Voor meer info : volg de link