Een hoge positie in Google is als een top locatie in de stad als detailhandel. De hevige online concurrentie maakt het er niet makkelijker op om online goed te scoren in de zoekmachines. Een uitgebreid onderzoek en concurrentie analyse is van belang om een gedegen strategie te bepalen voor de juiste zoektermen waarom de website vindbaar moet worden. Hoe groot is de concurrentie? Hoe vaak wordt er op de termen gezocht? Gaat het om lokale vindbaarheid, of is het een webshop en gaat het om landelijke vindbaarheid? Of misschien wel wereldwijd. De doelgroep definiëren maakt deel uit van de totaal strategie. Het vindbaar maken van een website is een langdurig proces. Er zijn tientallen factoren die een rol spelen om hoog te scoren in een zoekmachine als Google. Het algoritme (Een algoritme is een eindige reeks instructies die vanuit een gegeven begintoestand naar een beoogd doel leiden, wikipedia) van Google is bij geen bedrijf helemaal bekend. Elke keer zijn er weer nieuwe updates van zoekmachines die andere factoren toevoegen aan het algoritme. Denk de laatste tijd vooral aan linkbuilding update en de mobiele gebruikers update. Twee grote updates met voor sommige websites enorme gevolgen. Veel websites maken gebruik van blackhat linkbuilding praktijken. Website die veel Gekochte links hebben hebben gelinked naar hun website zijn flink benadeeld. Google wil een zo natuurlijk mogelijk manier van authoriteit van een website zien. Er zijn steeds meer factoren die een rol spelen binnen zoekmachine optimalisatie. Voor het behalen van een top posities in Google in een concurrerende markt is een internet marketing partner niet weg te denken. De ontwikkelingen gaan te snel om als ondernemers, die vindbaarheid er wat bij wil doen, bij te kunnen blijven en de top die behaald is ook te behouden. Structurele zoekmachine optimalisatie is nodig om posities te behouden. Een goede posities in Google straalt vertrouwen uit en daarnaast draagt het bij aan veel “gratis” bezoekers via het organische zoekgedeelte in Google. Ook draagt een pagina 1 positie in Google deel aan naamsbekendheid. Er worden steeds meer rich snippets aangebracht. Denk aan Afbeeldingen en Recensie (sterren) bij een resultaat. Sinds een jaar is de afbeelding van auteur in de resultaten verdwenen. De reden van het verwijden van de auteursafbeelding is niet direct bekend. Waarschijnlijk werd er te weinig gebruik van gemaakt. Voor een optimale interneter marketing strategie en een totaal pakket is het inhuren van een gedegen partner noodzakelijk. Voor een compleet lichtplan zit je bij ons ook goed. |
Voor meer info : volg de link |